Lead Agency 2200 København N Indgang fra Sortedam Dossering nr.

Krisekommunikation

En velhåndteret krise er krisen, du aldrig har hørt om. En krise kan få fatale konsekvenser for organisationers og personers omdømme. Derfor handler krisekommunikation om så vidt muligt at komme krisen i forkøbet. Vi lægger i fællesskab med jer en strategi og håndterer alle spørgsmål, scenarier og handlemuligheder i detaljen.

Krisekommunikation handler så vidt muligt om at være på forkant og styre begivenhedernes gang og den tilhørende kommunikation i en nøje tilrettelagt strategi og plan. En god krisehåndtering kræver, at man på kort tid sætter sig ind i sagens detaljer, at man diskuterer og overvejer alle scenarier og handlemuligheder. Derudover skal man være knivskarp på budskaberne og have en plan for af hvem, til hvem og hvordan og hvornår, budskaberne skal leveres.

Ikke to kriser er ens, derfor tilpasser vi håndteringen til din sag og dit behov. Udover strategi og plan laver vi fx detaljerede beredskabsplaner, løbende kriseberedskabsøvelser, medietræning af talspersoner, håndteringsplan for sociale medier, plan for intern kommunikation samt løbende rådgivning og pressehåndtering døgnet rundt.

Vores internationalt erfarne kriserådgivere har hjulpet organisationer og privatpersoner med at planlægge og overkomme omfattende kriser og sager indenfor alt fra fødevareproduktion, arbejdsmarkedskonflikter, miljøsager, finansielle sager, myndighedsefterforskninger, shit-storms på sociale medier til fyringen af en direktør.

Med os får du et dedikeret team til forberedelsen og reaktionen på usædvanlige, usikre og komplekse situationer, der udgør en trussel mod dine målsætninger, dit omdømme eller din eksistens som virksomhed eller organisation.

Alle krisesager behandles selvfølgelig med dyb fortrolighed og diskretion.

Kontakt

Lars Volle
Partner and Director Media & Markets
Søren Kaster
Partner & CEO
Torsten Stiig Jansen
Partner & Director of Public Affairs