Lead Agency 2200 København N Indgang fra Sortedam Dossering nr.

Politisk kommunikation

Det handler ikke om at have ret – men om at få ret.

Blandt kravene til virksomhedernes kommunikation er også kravet om at kunne positionere sig politisk til samfundsdebatten.

Af Kresten Schultz Jørgensen

Blandt årets temaer var de skattemæssige rammer for generationsskifte i familieejede virksomheder som f.eks. Bestseller, Bodum og Danfoss. Skal politikerne skabe bedre skattemæssige rammer for familieejede virksomheder, der ønsker at gennemgå et generationsskifte? Eller er skatten omvendt rimelig nok, når yngre mennesker arver resultatet af, hvad andre før dem har skabt? Regeringen mente i 2015 det første – efter intenst lobbyarbejde fra virksomhederne – og nedsætter derfor den såkaldte bo- og gaveafgift fra 15 til fem procent frem mod 2020.

En andet af årets temaer var afgifterne på elbiler. Var f.eks. Tesla en nødvendig del til den bæredygtige omstilling af Danmarks infrastruktur? Eller er den bare en flipper-drøm for den kreative klasse, som regeringen derfor roligt kan undlade at give særfordele? Regeringen mente det sidste.

Læs hele indlægget her