Lars Volle

Lars er partner og direktør for Medier og Marked og rådgiver i spændingsfeltet mellem public relations, ledelse og organisationsudvikling. Lars har særlige spidskompetencer inden for den del af PR-og kommunikationspaletten, der handler om at planlægge kommunikationsforløb og udkomme på tværs af medieplatforme. Som en del af partnergruppen er Lars med til at videreudvikle LEAD internt og eksternt i spændet mellem PR og Corporate Branding. Lars er professionelt opvokset i bureauverdenen og har en fortid på en række af landets integrerede kommunikationsbureauer – senest som partner og kommunikationsrådgiver hos Help PR, hvor Lars gennem knap ni år var med til at opbygge bureauet. Lars ynder at etablere og vedligeholde langvarige kunderelationer baseret på synlige resultater, ærlig rådgivning og gode samtaler. Lars er uddannet cand. comm. fra RUC og har arbejdet professionelt med kommunikation siden slutningen af 1990’erne. Lars går op i at sluge livet råt og finder ny sult gennem mad, vin, løb, musik, kunst og litteratur.

Partner and Director Media & Markets
lars@leadagency.dk
Tlf. +45 50 50 74 13

Cases

186 510
Human Practice Foundation
Kampagne & Branding

Human Practice Foundation

Beskrivelse: Human Practice Foundation (HPF) er en dansk humanitær fond, hvis vision er at skabe en fremtid, hvor alle har lige adgang til uddannelse og et ordentligt arbejde. Indsatsen foregår i Nepal, hvor HPF siden 2014 har iværksat 17 projekter. Projekterne omfatter bistand til etablering af skoler, støtte til projekter mod menneskehandel og bistand til jordskælvsramte områder mm. LEAD lavede sammen med fondens ledelse og bestyrelsen i 2015 fondens grundfortælling, der fremover skal danne udgangspunkt for den løbende kommunikations- og ledelsesindsats.

Kontakt: Kresten Schultz-Jørgensen, kresten@leadagency.dk

680
Call me
Public Relations

Call me

Beskrivelse: For at differentiere sig selv fra andre telebrands måtte Call me finde sin egen unikke position. LEAD udviklede en grundfortælling som platform for Call me’s interne og eksterne kommunikationsaktiviteter samt presselancering af Call me's holdningskampagne ”Tal ordentligt”. Indsatsen resulterede i en PR værdi på mere end 15 mio. kroner, købsreferencen steg med 260 procent, og på Facebook steg antallet af fans med 500 procent. Derudover fik Call me i 2013 en løve i bronze for ”Tal ordentligt”-kampagnen ved Cannes Lion.

Kontakt: Kresten Schultz-Jørgensen, kresten@leadagency.dk

724
Nemlig.com
Public Relations

Nemlig.com

Beskrivelse : nemlig.com er inde i en rivende udvikling, der både involverer geografisk ekspansion, et markant udvidet varesortiment og nye digitale tiltag. Alt sammen investeringer, der skal opretholde og styrke nemlig.com’s position som Danmarks største online-supermarked. PR på tværs af redaktionelle kanaler og digitale platforme skal sikre en kontinuerlig og konsistent positionering af nemlig.com i et marked, hvor flere konkurrenter melder sig på banen.

kontakt: Lars Volle, lars@leadagency.dk

683
Q8
Public Relations

Q8

Beskrivelse: Q8 vil de kommende år beskæftige sig med endnu flere ydelser og tjenester, der i bredere forstand knytter sig til mennesker i bevægelse. Her skal PR-arbejdet være med til at legitimere, at kunder og offentlighed finder nye kommercielle tiltag relevante og spændende. På tværs af redaktionelle og digitale platforme er LEAD med til at sikre en positionering af Q8 inden for bæredygtighed og socialt ansvar samt service og convenience.

Kontakt: Lars Volle, lars@leadagency.dk

IT’S OUR BUSINESS TO SIGNIFY YOURS

"Vi har skabt LEAD for at hjælpe virksomheder til at nå deres mål i det, vi kalder Den fælles verden – hvor succes forudsætter, at man samler medarbejdere, kunder og interessenter omkring en fortælling, der giver mening. Vores arbejde samler mennesker gennem innovation, ledelse og kommunikation. Vi lægger strategier, lancerer produkter og ideer – på de platforme og i de kanaler, der er de rigtige for jer. For os hænger strategier, ideer og kanaler sammen – men I er velkomne til at nøjes med én af vores kompetencer."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."