Anita Baun Hørdum

Anita er Director og Chief Advisor samt HR-ansvarlig i LEAD. Hun rådgiver særligt inden for strategi, branding og kampagner. Anita arbejder både inden for den private og offentlige sektor. Hun har i en længere årrække arbejdet som konsulent og projektleder hos reklamebureauet Public. Anita er cand.mag. i teologi og mellemøststudier. Det spørgsmål, Anita oftest får, er: Hvordan er du med din baggrund havnet i LEAD? 

 

Director & Chief Advisor
anitah@leadagency.dk
Tlf. +45 53 50 29 81

Cases

628 427
Digitaliseringsstyrelsen
Public Relations

Digitaliseringsstyrelsen

Beskrivelse: En landsdækkende oplysningskampagne med Digitaliseringsstyrelsen og Finansrådet som afsender skaber bevidsthed om og øger sikker adfærd på internettet. Kampagnen tog udgangspunkt i en film indrykket på Facebook, der skulle underholde, informere og uddanne målgruppen om sikker adfærd på nettet. Kampagnefilmen fik seks mio. eksponeringer, og over 2 mio. forskellige danskere så den, mens 16.000 brugere tog testen på sikkerpaanettet.dk. Kampagnen fik bred eksponering i over 50 danske medier, herunder DR TV Avisen, DR Radioavisen, Go’ Morgen DK, EB.dk, Metroxpress, Business.dk, Finans.dk, Altinget.dk og mange lokal- og regionalmedier.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

1214
University College Sjælland
Corporate Communication

University College Sjælland

Beskrivelse: University College Sjælland ændrer navn til Professionshøjskolen Absalon. Det sker i løbet af sommeren 2017. De syv uddannelsessteder, der udgør UCSJ, har været igennem en navneproces, der har ført til det nye navn, som sammen med et nyt visuelt udtryk skal skærpe professionshøjskolens profil. Navnet har været undervejs siden sommeren 2016, hvor bestyrelsen iværksatte en proces, der sammen med ledelse, medarbejdere og studerende fastlagde de værdier, som UCSJ vil kendes på. Navnet er inspireret af biskop Absalon, der har en helt central rolle i den danske og sjællandske historie. Absalon var en af de ganske få danskere, der i sin tid fik en akademisk uddannelse. I Paris studerede han filosofi, latin og teologi, inden han som 30-årig blev biskop i Roskilde. I dag er han også kendt som en visionær formidler, idet han bad klerken Saxo skrive Danmarkshistorien frem til 1185 i værket Gesta Danorum, som har haft afgørende betydning for nutidens historikere. Her er en kort video, der præsenterer navneskiftet.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

1093
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Public Relations

Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling

Beskrivelse: Selvom mænd udgør 28 procent af de studerende på Danmarks pædagoguddannelser, så er kun 6,7 procent af pædagogerne i børnehaverne mænd, mens tallet er nede på 2,7 procent i vuggestuerne. Derfor igangsatte Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling i november en kampagne, der skal få flere mandlige pædagoger til at søge job i landets vuggestuer og børnehaver. En central del af kampagnen er en video, hvor en række pædagoger overraskes af deres tidligere børnehavebørn. I filmen siger de voksne børn tak til deres pædagoger, som har gjort en forskel i deres liv. Siden filmen blev lanceret på Facebook er antallet af kommentarer, likes og delinger vokset støt, og det vrimler med opdateringer fra folk, der bruger den som anledning til at hylde de pædagoger, der har gjort en forskel for dem. Se filmen her.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

730
Innovationsfonden
Kampagne & Branding

Innovationsfonden

Beskrivelse: LEAD har i samarbejde med Innovationsfonden udviklet en ambitiøs og samlende kommunikationsstrategi for fonden. I forlængelse af dette har LEAD udviklet et kommunikationskoncept samt den taktiske kampagne for relanceringen af Innovationsfondens tilbud til landets SMV’er, forskere og iværksættere; InnoBooster. Med konceptet ‘Vi får dine idéer op at flyve’ ledte relanceringen af InnoBooster til et betydeligt øget antal kvalificerede ansøgere.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

720
Professionshøjskolen Metropol
Kampagne & Branding

Professionshøjskolen Metropol

Beskrivelse: Folkeskolereformen trådte i kraft i 2016. En reform, der stiller store krav til lærere, skoleledere og pædagoger. Krav, som Professionshøjskolen Metropol gerne vil hjælpe med at indfri. En ny grundfortælling lægger vægt på at løfte folkeskolen og skal hjælpe organisationen med at prioritere og fokusere indsatser og budskaber samt øge arbejdsglæde og stolthed blandt medarbejderne.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

717
Kulturministeriet
Kampagne & Branding

Kulturministeriet

Beskrivelse: Sammen med Kulturministeriet lavede LEAD konceptet og afholdte et ideseminar, hvor kulturministeren sammen med 30 repræsentanter fra kulturlivet diskuterede indholdet til den nye Danmarkskanon, og hvordan befolkningen skal involveres i kanonen. Alle deltagere skulle tage en ting med, der for dem symboliserede en kulturtradition, bevægelse eller værdi, som de ville tage med i kanonen. Det gav gode, sjove, inspirerende og rørende fortællinger om vores rige immaterielle kulturarv – og ikke mindst godt indhold til kanonenes digitale platform www.danmarkskanon.dk og sociale medier.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk<

659
Erhvervsuddannelserne
Kampagne & Branding

Erhvervsuddannelserne

Beskrivelse: Andelen af unge, der søger erhvervsuddannelserne, er faldet fra 30 procent til 19 procent inden for de seneste ti år. En landsdækkende kampagne skal vise erhvervsuddannelsernes mange muligheder. Film, PR og ikke mindst en digital platform skaber kvalificeret kendskab ved at engagere repræsentanter fra målgruppen som ambassadører for en højaktuel dagsorden – erhvervsuddannelsernes muligheder.

Kontakt: Anita Baun Hørdum, anitah@leadagency.dk

IT’S OUR BUSINESS TO SIGNIFY YOURS

"Vi har skabt LEAD for at hjælpe virksomheder til at nå deres mål i det, vi kalder Den fælles verden – hvor succes forudsætter, at man samler medarbejdere, kunder og interessenter omkring en fortælling, der giver mening. Vores arbejde samler mennesker gennem innovation, ledelse og kommunikation. Vi lægger strategier, lancerer produkter og ideer – på de platforme og i de kanaler, der er de rigtige for jer. For os hænger strategier, ideer og kanaler sammen – men I er velkomne til at nøjes med én af vores kompetencer."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

"Lorem ipsum dolor sit amet

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."