Lead Agency 2200 København N Indgang fra Sortedam Dossering nr.

Transportens Udviklingsfond

Godstransportbranchen står overfor en stor udfordring i fremtiden; mangel på arbejdskraft. Forklaringen er blandt andet, at store årgange er på vej på pension, at færre unge er interesseret i at læse en erhvervsuddannelse, og at chaufførjobbet har et dårligt ry.

Transportens Udviklingsfond (3F, ATL og DTL) udviklede derfor kampagnen Job i Transport i samarbejde med LEAD. Kampagnens strategiske mål har været at øge kendskabet til godstransportbranchen, gøre op med fordomme og derigennem at øge søgningen til branchen.

Kampagnen har haft stor succes. Der er bl.a. blevet skabt en facebookside, som har over 10.000 følgere samt en musikvideo og sang ”Jeg leverer varen”, som blev den 3. mest sete kampagnefilm på YouTube i 2017.
Konceptet ”roadshow” er også blevet udviklet – som er en lastbil, der fungerer som et ”rullende undervisningslokale”, og som med kæmpe succes har besøgt over 250 skoler og messer i hele landet.
Ud over det, er der blevet etableret en rekrutteringsalliance med grupper på Sjælland, Fyn og i Jylland, der bringer fire grupper af nøgleaktører (arbejdsgivere, arbejdstagere, jobcentre og erhvervsskoler) sammen om at udvikle nye veje til bedre rekruttering.

Kontakt