Lead Agency 2200 København N Indgang fra Sortedam Dossering nr.

Q8

Q8 opererer i en branche med et meget homogent marked. Det er svært at differentiere sig på kerneproduktet, da benzin og diesel-produkter er meget ens. Det er med til at stille endnu større krav til, at en virksomhed som Q8 får sat sig selv i scene på andre parametre.

Derfor indgik Q8 et samarbejde med LEAD i 2015, hvor LEAD siden har fungeret som Q8’s faste PR- og kommunikationspartner i Danmark. Q8’s mål har bl.a. været at beskæftige sig med endnu flere serviceydelser og produkter, der i bredere forstand knytter sig til mennesker i bevægelse. I den forbindelse har LEAD blandt andet eksekveret en minikampagne på Q8 Danmarks facebookside, hvor tre korte film blev lanceret med overskriften ”Kender du det…”. I filmene blev der sat fokus på, at Q8 gør det enklere for danskere at være i bevægelse og holde energien samt stemningen på bagsædet høj. Q8’s bilsmarte mad blev med et humoristisk greb præsenteret som løsning til mennesker i bevægelse ved at opstille tre situationer, der ikke er helt bilsmarte; den indsmurte banan på barnesædet, karrysandwichen der falder fra hinanden og efterlader en hvid skjorte med store gule pletter og ketchup fra en pølsetallerken, der ryger ned i skødet på en kridhvid brudekjole.

Med humoristisk indhold tilpasset sociale medier, fik LEAD vist, at Q8 har mad og drikke, der passer til bilen, som et konkurrenceparameter.

Kontakt

Lars Volle
Partner and Director Media & Markets