Lead Agency 2200 København N Indgang fra Sortedam Dossering nr.

Call Me

Call Me er Danmarks tredjestørste lavprismobilselskab og opererer på et homogent marked med skarp konkurrence og stort prisfokus. Udfordringen for Call Me var derfor at differentiere sig selv fra andre telebrands, og deres unikke position på markedet skulle derfor findes.

I den forbindelse udviklede LEAD en grundfortælling som platform for Call Me’s interne og eksterne kommunikationsaktiviteter samt presselancering af Call Me’s holdningskampagne ”Tal ordentligt”. Baggrunden for grundfortællingen og kampagnen var bl.a. en undersøgelse, der viste, at 77 % af danskerne oplevede, at tonen i Danmark var blevet skærpet. Derfor blev ”Tal ordentligt” lanceret med det formål at sætte den skærpede tone på dagsordenen – og dermed positionere Call Me som et holdningsbaseret teleselskab.

Indsatsen resulterede i en PR-værdi på mere end 15 mio. kroner, købsreferencen steg med 260 procent, og på Facebook steg antallet af fans med 500 procent. Derudover fik Call Me i 2013 en løve i bronze for ”Tal ordentligt”-kampagnen ved Cannes Lion.
Tal ordentligt er i dag blevet til en bevægelse, der er grundstenen i alt, hvad Call Me gør, og som lever gennem en lang række initiativer på landets skoler, arbejdspladser, gennem sportsaktiviteter og på sociale medier. Alle steder, hvor fokus på den gode tone, kan være med til at gøre en positiv forskel for børn, unge og voksnes trivsel.